Akt poświadczenia dziedziczenia

Dokument, poświadczający prawa do spadku
po zmarłej osobie

 

 

 

Akt poświadczenia dziedziczenia

Akt poświadczenia dziedziczenia ustawowego lub testamentowego jest to dokument potwierdzający nabycie spadku. 

Przed sporządzeniem aktu poświadczenia dziedziczenia notariusz spisuje protokół dziedziczenia przy udziale wszystkich osób zainteresowanych.

Zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia ma skutki prawomocnego postanowienia o stwierdzenie nabycia spadku.


 

Procedura, koszty oraz niezbędne dokumenty

 

Procedura

Wymagana jest jednoczesna obecność wszystkich spadkobierców testamentowych i ustawowych.
Podczas wizyty w kancelarii notarialnej, spadkobiercy uzyskują dokument poświadczający ich prawa do spadku.
Spisywane są wszystkie niezbędne dokumenty: protokół otwarcia i ogłoszenia testamentu, oświadczenia o przyjęciu spadku, protokół dziedziczenia i akt poświadczenia dziedziczenia.

Niezbędne dokumenty:

– Odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy

– Odpisy skrócone aktów urodzenia i małżeństwa spadkobierców

– Testament

– Dokument z numerem PESEL spadkodawcy

 

Koszty

Koszty zależą m.in. od liczby spadkobierców i tego, czy był sporządzany testament. Jeżeli chcą Państwo sporządzić w naszej kancelarii notarialnej akt poświadczenia dziedziczenia prosimy o wcześniejszy kontakt(osobisty, mailowy lub telefoniczny) z kancelarią Kłodzko, ul. Okrzei 14, Notariusz Adam Skrobot w celu ustalenia niezbędnych dokumentów potrzebnych do sporządzenia aktu oraz ustalenia wszystkich kosztów.